کتاب رمان نویس ساده نگر و رمان نویس اندیشمند

اثر اورهان پاموک از انتشارات نیلوفر - مترجم: علیرضا سیف الدینی-بهترین خود زندگی نامه ها

رمان‌نویس ساده‌نگر و رمان‌نویس اندیشمند، شامل شش گفتار از «اورحان پاموک» برای سخنرانی‌های نورتن او در دانشگاه هاروارد است. نورتن، عنوان سلسله‌گفتارهایی است که در آن نویسندگان درباره‌ی تجارب نویسندگی‌شان سخنرانی می‌کنند.
در این سخنرانی، «پاموک» نیز از تجارب رمان‌نویسی‌اش گفته است. او درباره‌ی برنامه‌ریزی‌های پیش از نگارش، و تجربه‌هایی که هنگام نگارش کسب می‌کند سخن گفته و به‌فراخور موضوع از آثار و نظریات نویسندگان و متفکران مختلف مثال‌هایی مطرح کرده است.
-از متن پشت جلد و پیش‌گفتار مترجم-

شناسنامه و مشخصات ظاهری
سرشناسه: پاموک، اورحان، 1952م
عنوان: رمان‌نویس ساده‌نگر و رمان‌نویس اندیشمند
پدیدآور: اورحان پاموک Orhan Pamuk
مشخصات نشر: تهران: نیلوفر، 1392ش
مشخصات ظاهری: 176 صفحه، 21.2 در 14.4 سانتی‌متر
شابک: 9789644485930
ترجمه از: Saf ve Düşünceli Romancı
موضوع: پاموک، اورحان، 1952م / نویسندگان ترک – قرن 20م – سرگذشت‌نامه / داستان – تاریخ و نقد / داستان‌نویسی / ادبیات ترکی
شماره‌ی کتاب‌شناسی ملی: 3326261
مترجم: علیرضا سیف‌الدینی، 1346ش
نوبت چاپ: اول
سال انتشار: 1392ش
شمارگان: 1100 نسخه
قیمت: 9000 تومان

فهرست
یادداشت 9
پیش‌گفتار مترجم 13
هنگام مطالعه‌ی رمان در ذهن ما چه اتفاقاتی می‌افتد؟ 17
آقای پاموک، آیا شما واقعاً این ماجراها را از سر گذرانده‌اید؟ 43
شخصیت ادبی، بافت حادثه، زمان 65
کلمه‌ها، نقاشی‌ها، شیءها 89
موزه‌ها و رمان‌ها 115
مرکز 139
سخن آخر 167


خرید کتاب رمان نویس ساده نگر و رمان نویس اندیشمند
جستجوی کتاب رمان نویس ساده نگر و رمان نویس اندیشمند در گودریدز

معرفی کتاب رمان نویس ساده نگر و رمان نویس اندیشمند از نگاه کاربران
دوست داشتنی تر از حدی بود که انتظار داشتم
وقتی درس گفتارهای شامل تجربیات و نظرات شخصی نویسنده ای مثل اورهان پاموک در هر دو زمینه ی @نویسندگی@ و بیشتر @ رمان خوانی@ در قالب یه کتاب یک جا جمع شن، حاصل شیرین خواهد بود

شش درس گفتار ارائه شده در این کتاب به موضوعات جالبی می پردازند و پروسه ای که در ذهن و ناخودآگاه خواننده طی رمان خواندن شکل می گیره رو به نوعی برجسته تر و متفاوت گونه عیان می کنند

چرا رمان می خوانیم و آیا نوشتن رمان و خواندنش اصلا فایده ای هم داره؟ وقتی رمان می خونیم دنبال چه هستیم و در درونمون چه ها اتفاق میفته...@رمان و موزه@ و @کلمات، اشیا و تصاویر@ هم از درس گفتارهایی بودند که بی اندازه دوستشون داشتم

بدون شک بعد از خوندن این کتاب، رمان خوانی برای من طعم @متفاوتی@ خواهد داشت. احساس میکنم پاموک به ذهنم و نگاهم نسبت به این مسئله نظم بخشیده
و به یقین دوباره در آینده با لذتی وافر سراغ این کتاب خواهم رفت تا تجربیات و ایده های شیرین پاموک رو با خودم مرور و یادآوری کنم

مشاهده لینک اصلی
کتاب، مجموعه ای از درس گفتارهای اورحان پاموک است از تجربیاتش در مورد رمان نویسی. برای من بیشتر از هرچیز نوع نگاه پاموک به مقوله نوشتن، سلسله مراتبی که تعریف می کند و مثال ها و مقایسه هایی که از نمونه های موفق ادبیات می آورد، جالب و آموزنده بود. فکر می کنم این کتاب به همان اندازه که توصیه های خوبی برای بهتر نوشتن دارد، توصیه های جالب و آموزنده ای برای بهتر خواندن و درست خواندن هم دارد. یعنی کمک می کند شما خواننده به مراتب حساس تر و دقیق تری شوید. صرفا خواننده یک داستان نباشید، ساختار و ذهنیت پشت نوشته ها را بهتر درک کنید
یک نکته ای هم در مورد ترجمه هست که البته از ارزش کتاب کم نمی کند. ترجمه در بعضی قسمت ها گنگ و سخت است. جمله ها خیلی بلند هستند و رشته کلام از دست خارج می شود. شاید برای درست فهمیدن برخی جمله ها مجبور می شدم هرکدام را دوبار یا سه بار بخوانم. شاید این امکان وجود داشته باشد که این ایراد را در چاپ های بعد برطرف کرد

مشاهده لینک اصلی
Orhan Pamukun این کتاب در مورد درسهایی که در دانشگاه هاروارد به آن داده است، مربوط به 7 جانشین است. من همیشه در مورد تجربیات نوشتاری نویسندگان بزرگ کنجکاو بودم. من هم sã¼rekl از خواندن ± kitabä، Keay پروست، جویس، داستایوفسکی، دیکنز وولف، مانند miåÿi kitaplarä مشابه büyük yazarlarä ± ± ± olmuåÿ olsaydä من گذشته بود. اورهان پاموک @ A-ONE رنگ @،Manzara نقشی که @، @ A ° stanbul در @ @ ± پدرم N چپ تاناکا با آثار مانند @ ± ساز okuyabileceäÿ ویندوز XP شما را در یک olmuåÿ بیشتر از آن خوب است. سهم büyük از طرف دیگر، چیزهای بیشتری را که قبلا خواندم، در مورد رمان هایی که در مورد آنها خوانده ام، آشفته تر می کنم. پاموکون تفسیری بود که من را به نمایش می گذاشت. آنا کارنینا، جن رفته، کتاب مانند قلم زن، MobyDick ± ± Z olduäÿ من احساس راحتی در یک åÿekil تمیز در anladä çOk بازار ± ± ± متر noktalarä N. من همواره تحت تاثیر این پنبه قرار گرفته ام، اغلب با چیزی که در ذهن من در مورد Ecinniler وجود دارد، تحت تاثیر قرار گرفته است. یک رمان بسیار زیبا و کوتاه که همه باید در مورد ادبیات بخوانند. بسیار توصیه می شود.

مشاهده لینک اصلی
برای هر کسی که علاقه مند به آنچه که ذهن ما در هنگام خواندن (و نوشتن) رمانها به آن علاقه مند است، این کتاب پر از بینش های جالب است، که از طریق منشور رمان های نویسندگان ترکمان، Orhan Pamukâ € ™ ثانیه و رمان های او خواندن زندگی خود را صرف کرده است. برای من چیز بی وقفه جذاب در مورد نویسندگان است که در حال مشاهده نوشتن دیگر نویسندگان، محبت دوست داشتنی از آثار مورد علاقه خود را. این کتاب بر اساس مجموعه ای از سخنرانی های پوموک است که بسیار شبیه سخنرانی های فورستر در مورد جنبه های رمان است که منجر به نوع مشابه کتاب (جنبه های رمان) شده است که پاموک توسط الهام از آن است. با این حال، نقطه مرجع اصلی او، تمایز فریدریش شیلر بین شاعران â € ~naï¯â € ™ â € است که به طور خود به خود، صمیمانه، unselfconciously â € \"و â € ~sentimentalâ € ™ شاعران â €\" که بازتاب ، عاطفی، پرسش و زنده ماندن در معرفت کتبی نوشته شده است. استدلال اصلی این است که نویسنده باید هر دو باشد، اما جالب است که آن نیز تمایل دارد که در زندگی ما به طور کلی زندگی ما را منعکس کند. من دو دوست دارم که برای من زندگی می کنند، با نگرانی و نگرانی زیاد، در حالی که من به نظر می رسد بیشتر از یک نگرانی است. (من یک بار به دخترم گفتم: \"نه چندان جنگجو به عنوان یک نگرانی.\" شما می توانید هر دو را، به طوری که عاقلانه باشد، این کتاب). آنها در پوموک و یا به جای شیلر، اصطلاحات naïve، یعنی فوری، اطمینان حاصل کنید که دیدگاه های آنها (چه به عنوان خوانندگان و چه نویسنده ها، یکی از آنها دو کتاب را منتشر کرده اند) به طور کامل OK و در هماهنگی با جهان. از سوی دیگر، احساساتی اندیشمندان هستند. اساسا گوته در مقابل شیلر (naïve vs. sentimental) است، اما طبق پاموک، هر دو خواننده و نویسنده باید توازن ایجاد کنند. من نمی توانم کمک کنم، اما سعی می کنم برخی از نویسندگان را که احساس می کنم بیشتر در یکی از این دسته ها قرار می گیرند، تقسیم کنم: سعی در دسته بندی ویرجینیا وولف و استفان کینگ؛ هر چند آنها متفاوت هستند، هر دو نشسته / نشسته برای نوشتن، باز کردن جریان درونی، و پیدا کردن خود را به دنبال تعداد زیادی از صفحات در پایان روز و با برخی از توانایی ذاتی برای به دست آوردن با آن خوشبخت، و از این رو ، بسیار خوب بودند. در انتهای دیگر طیف، من تصور می کنم گوستاو فلوبر، هنری جیمز و کازو ایشیگوور - نویسندگان که، خوشبختانه، صرف / صرف یک بعد از ظهر پیدا کردن فقط این عبارت کامل. این کتاب به موارد زیر تقسیم می شود: 1. آنچه ما ذهن ما را در هنگام خواندن رمان های 2. آقای پوموک، این همه این واقعا برای شما اتفاق می افتد؟ شخصیت ادبی، طرح، زمان 4. کلمات، تصاویر، objects5. موزه ها و رمان ها 6. مرکز7 اپیلو من فقط آرزو می کردم که ابتدا خواندن یکی از رمان های پوموک را بدانم که می دانست از کجا به عنوان خالق رمان ها و نه فقط به عنوان یک خواننده آمده است. او توضیح می دهد که چگونه ده سال برنامه ریزی موزه بی گناهی خود را انجام داد و چهار سال آن را نوشت، که من را به شدت تحسین می کرد و ممکن است جایی که من شروع کنم. با این حال، حتی بدون خواندن رمان های او، این یک کتاب بسیار روشن و اکتشافی است. من متوجه شدم که چند تا از نقاطی که او بعد از اتمام خواندنش به آن فکر می کردم، اندک اندک فکر خود را درباره مرکز رمان: در رمان های به خوبی ساخته شده، همه چیز به همه چیز متصل است، و این کل وب روابط هر دو فضای کتاب را تشکیل می دهند و به مرکز محرمانه آن اشاره می کنند. به طور خاص برای خوانندگان اکتشافی توصیه می شود که زمین را زیر ساختار رمان و یا نویسندگان احتمالی می کشند.

مشاهده لینک اصلی
رمان hayatä ±، insanlarada ± تاناکا ± دا ± آیا ± میلی آمپر ± Z deäÿil ویندوز XP، بای romanlarä ± رمان Kuramae ± نار ± تاناکا ± دا ± آیا ± میلی آمپر ± z و با این کتاب به بحث هایی از این کتاب istediäÿi دارند نویسنده ویندوز XP LA ± ± R. سلام اورهان پنبه ... شما ± dã¼rã¼st olacaäÿä ± من رشته، من معلم ادبیات در بسیاری از sevmedim.lise من از تو متنفرم و شما همیشه ذوزنقه اورهان او صحبت کردن در، من هنوز یک سطح هستم åÿekil ± anlatacaäÿä ± متر قلم زن، نفر dã¼åÿã¼ncelerimi.ã§ok ساده و بی تکلف ± adamsä N آیا مردان ã¼hã¼hã¼ duygusallä ± ± ± ± میلی آمپر SA همیشه کانادا KMA ± ± ± R aytam، آنچه ما نیاز داریم، öYl است deäÿil؟ به عنوان مثال، تصویر در حالی که çOcuks تر و خالص تر، رمان نوشتن yetiåÿk و dã¼åÿã¼ncel بیشتر is're صحبت کردن در مورد hissettiäÿ جایی، دست من خط به کارگردانی çEk آن، رنگ ± sã¼rerk که gã¶z من تقریبا نگاه شگفت زده برای resmettiäÿ دست من قابل تصور متر ± رفتن است §ok پس از آنچه ± شما می گویند، پس از آن، من حیا okuduäÿu من ± این SATAKE ± rlarä ± RLAM ± IAY چیزی می گویند istiyorum.y به بند sonlarä ± N خودم KA ± PSI KA ابتلا به cilveleåÿirk های ps ± پس از korkuyorum.s حال حاضر یک baåÿlä است ± yor برای هستند گفتن، VEOOOO، من åÿiåÿiy ویندوز XP، است SA KA ± ± ± LA بررسی، تنفس پنجره ویندوز XP از درب ± ± برادر بررسی aã§ä، olsun.ef اطلاعات استاد çOk سوگند یاد کرد verdiäÿ من عاشق کا SA ± ± ± اما mlarä . تولستوی، داستایوفسکی، ناباکوف، خولیو کورتاسار، گیلرمو کابررا اینفانته، کالوینو، ژرژ پرک، میلان کوندرا به عنوان قلم زن، نویسندگان ± n در yazdä ± آیا ± N ویندوز XP برای تشکر از تشکر شده hatta.ã¶zellikl به تولستوی به hayranlä ± آیا ± N به من جدید و یا ± L در آی آنا کارنینا هل دادن خواندن لحظه، داستایوفسکی بیشتر بای مشرف ± yorum.k çOk با ارزش تجربه جدیدی از خواندن بود، به نوشتن قلم زن ± n در verdiäÿ جزئیات فنی از öYle.mesel به، Romana در ± n یک مفهوم را به عنوان yerleåÿt مرکزی در ذهن من بود، okuduäÿ من نمایش همه kitaplarä دوباره ± N ± + dã¼åÿã¼nme saäÿladä من اما شما پایین آمدن با پتک در سر من هر dediäÿ پایه، دریافت اخبار؛ پس از آن که پایه åÿã¶yl پایه bã¶yl به شکل گرگ cã¼ml، مردم dã¼åÿmanä ± N نمی تواند انجام دهد، ã¶lã¼y من zannettim.naifliäÿ من از طریق رفت، üç دسترسی کلمه ویندوز XP kullandä ± آیا ± همچنین دارای cã¼ml N؛ من شده اند هرگز به anlayamadä ± N ± در قلم زن، بلبرینگ seni.ro ± n در شما قطع آن احکام از آن زمان، همچنین Romanainen ± نار ± okuyacaäÿä ± متر senin.bakalä ± متر yazdä ± کلارا ± نار ± uygulayabilmiåÿ شما؟ انجام çOk چیزی که شما اما دوباره، من نیز مردان heteroseksã¼el okurlarä ± نیتروژن در هکتار پنبه من ... من فرزند او، و عشق هستم!

مشاهده لینک اصلی
Havent قبل از او خواند، اما وضوح و ظرافت و اندوه در مورد پدیده خواندن (و نوشتن) رمان قابل توجه است - دقیق اذیت کردن جدا از تمام چیزهایی که ذهن می کند زمانی که غرق در رمان. آنچه که وقتی وارد رمان میشویم، آن چیزی است که رمان را جدا از دیگر اشکال ادبی و روایی قرار می دهد این است که خواننده را به دنبال مرکز کتاب می برد، قلب آن، که چیزی درباره ماهیت زندگی را نشان می دهد - من این کتاب کوتاه را می دانم من مطمئن هستم HURL من را به پاموکوس oeuvre. این مقالات شامل سخنرانی های خود در سال 2009 چارلز الیوت نورتون در دانشگاه هاروارد بود. آنچه که من به ویژه در مورد کتاب می خواهم این است که ایده های مرکزی او - در اینجا یک نویسنده ساده و معروف (طبیعی) است که بدون خود انتقاد و یا آگاهی ادبی و رمان نویس احساساتی و یا خود آگاه، که با آگاهی کامل از آنچه که پیش از او رسیده است و جایی که او وارد می شود و نفوذ نویسنده، تمام تصمیماتی که باید بدست آورد، همه اینها را تردید می کند - این ایده ها واقعا به اندازه بحث بحث رمان ها و لحظات مهم نیست در آنها واقعا مفهوم رمان را برای پاموک زنده کرد. این به من یادآوری کمی از خواندن Shkolvsky، انرژی غم و اندوه. هرچند که یک باریک بود درحالی که غول بی حد و حصر، هر دو تلاش قابل خواندن قابل درک برای درک رمان و آنچه که ما از خواندن آنها خارج شدیم، و این که چگونه کار می کند. من فقط می توانم یک مکالمه، در تاریکی شب شاید، تابستان، کرم شب تاب، بین دو نفر از آنها رویا. ************** هنگامی که او در واقع از شلکوفسکی اشاره کرد هیجان زده شد! این کتاب برای من قویتر است، زمانی که او در واقع درباره کتابهای خاص، کتابهای کلاسیک صحبت می کند، ضعیف ترین زمانی که او در مورد او بحث می کند خود کار - من فکر می کنم که معمولا مورد برای رمان نویس ها - و این کتاب به اندازه کافی به اندازه کافی نیست به نحوی. هنگامی که او شروع به بحث در مورد آنچه که به معنای جستجو برای مرکز رمان بود، هر دو به عنوان یک خواننده و نویسنده، او به پایان رسید جایی که من او را دوست داشتم واقعا مراحل رمان های بزرگ و یا حداقل جستجو برای آنها.

مشاهده لینک اصلی
Ðμ Ð Ðμ кой D · нРدرجه سانتی Ðμ кРدرجه سانتی кво кР° N ‡ N، о ÐμÑ، иво DD »D въÑ، N € Ðμ Ð'Ð درجه سانتی имРدرجه سانتی нÐμÑ Ð¾ Ñ ‰ пÐμÑ † DD درجه D »Ð½Ð¾، коÐμÑ، о вÐμÑ ‡ Ðμ нÐμ ъм N N ‡ Ðμл، но кР° N † N، о Ñ D »Ð¾ DZN € N ... D ° н ПРмук кР° D · вРмного با DN N، ини нÐμ Ð¿Ñ € Ð¾Ñ N، о D · D ° Ñ ‡ ð ÐμÑ، ÐμнÐμÑ، о D Ð¿Ð¸Ñ Ð½ÐμÑ، о درجه، B درجه D D · Ñ ​​‡ D ° DN، D ° N، ÐμÐ »DN، Ðμ، Ð¿Ð¸Ñ D ° N، Ðμл DN، Ðμ، N € ÐμÐ درجه D »DDN، Ðμ в D »D ° DN، ÐμÑ € € N، ÑƒÑ D ° N، D ° в Ñ Ð € ° D · D» ‡ DN ниÑ، Ðμ Ð'ÑŠÑ € жРدرجه سانتی ви. D D درجه سانتی й-гоР»Ñ м пл Ðμ ÑŽÑ، N ‡ Ðμ го Ð¿Ñ € D ° нРدرجه سانتی ви Ð'Ð¾Ñ N، ъпÐμн ик ÐμÐ · D Ñ Ðμ нÐμ п Ñ ​​€ ÐμвъР· нР° N N.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب رمان نویس ساده نگر و رمان نویس اندیشمند


 کتاب گری لینکر پشت درهای بسته
 کتاب گذری به ابدیت
 کتاب شرفنامه (تاریخ حفیظ الله خانی)
 کتاب The Woman in Me
 کتاب یک دست گلف با پدرم
 کتاب خاطراتی از دنیای پزشکان و پرستاران